Villeroy & Boch
WielkanocWyprzedaż
Wyszukaj
Dla profesjonalistówSalony i sprzedawcy
Łazienka z drewnianą ścianą, przed którą znajduje się podwójna umywalka Avento na podwieszanej szafce podumywalkowej Villeroy & Boch.

Postępowanie z fachowcami. Nasze rady

Czas czytania: 5 minut | Artykuł z 18.7.2024
Udostępnij

Kiedy monterzy przychodzą do domu po raz pierwszy, pojawia się wiele niepewności. W naszym poradniku na temat postępowania z fachowcami pokazujemy, jak prawidłowo się zachować.

Treść

  • Złota rączka w domu? Te wskazówki będą pomocne!
  • Kto zapewnia toaletę na placu budowy? Wyjaśniamy!
  • Villeroy & Boch: usługi w celu uzyskania wymarzonej łazienki

W skrócie

  • Zachęcamy, aby przyjaźnie powitać fachowca i wskazać mu miejsce, w którym mają zostać wykonane prace.

  • Nie jest konieczne ciągłe zaglądanie fachowcowi przez ramię i kontrolowanie go.

  • Gorąca kawa lub szklanka wody mogą pozytywnie wpłynąć na nastrój i zachęcić do rozmowy.

Właściwy sposób postępowania z fachowcami i robotnikami

Mają Państwo w domu fachowców i nie wiedzą, jak się zachować? Przedstawiamy praktyczne wskazówki dotyczące pogawędek, napiwków i uprzejmego zachowania. Generalnie radzimy, aby zachowywać się w sposób swobodny, przyjazny, uprzejmy i otwarty – fachowiec też tak postąpi.

Small talk z fachowcami: Jak rozmawiać z fachowcem?

Zachęcamy, aby powitać montera z przyjaznym uśmiechem i zaprowadzić go do pomieszczenia, w którym odbywa się praca. Krótka pogawędka na temat ogólnego samopoczucia, pogody lub dojazdu jest jak najbardziej na miejscu. Następnie należy zapewnić fachowcowi spokój i ciszę, aby mógł wykonać swoją pracę. Życzliwość, otwartość i bezstronność mają kluczowe znaczenie.

 

Należy jasno opisać problem i oczekiwane rezultaty oraz pozostać otwartym na sugestie fachowca. Będzie to sprzyjać dobrej, komunikatywnej atmosferze pracy.

Fachowcy w domu: Gdzie mam przebywać?

Zasadniczo nie jest zabronione pozostawienie fachowca samego w domu. Jeśli długo i dobrze znają Państwo tę osobę, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby tak zrobić. Jeśli jednak jest to osoba nieznajoma, wskazane jest przynajmniej pozostanie w domu. Nie jest konieczne zaglądanie fachowcowi przez ramię podczas pracy, ale pomocne jest przebywanie w domu podczas wykonywania pracy, aby udzielić odpowiedzi na ewentualne pytania.

Po pracy: Co wręczyć fachowcom w podziękowaniu?

Drobne dowody uznania są miłym gestem i pokazują, że doceniają Państwo pracę montera. Mały upominek rzeczowy, na przykład tabliczka czekolady, jest odpowiedni szczególnie w przypadku większych prac, takich jak remont łazienki. Kawa, napoje lub przekąski podczas krótkiej rozmowy również poprawiają nastrój i wzmacniają ducha współpracy.

 

Innym sposobem na wyrażenie uznania jest zadzwonienie do firmy i pochwalenie montera oraz podziękowanie mu za dobrą pracę.

 

„Reszty nie trzeba”. Czy fachowcy dostają napiwki?

Dawanie napiwków fachowcom nie jest obowiązkowe, a większość monterów nie oczekuje napiwków, ponieważ płaci im pracodawca. Jeśli mimo to chcą Państwo dać napiwek, nie powinien on przekraczać 20 zł w przypadku małych prac i 50 zł w przypadku prac trwających kilka dni. Należy pamiętać, że samozatrudnieni fachowcy muszą płacić podatek od napiwków, podczas gdy zatrudnieni monterzy nie.

Łazienka z umywalką Artis w kolorze Frozen i meblami Finion.
Kobieta korzysta z umywalki Antao firmy Villeroy & Boch w łazience.
Osoba trzyma w lewej ręce świecę zapachową Perlemor i zapakowany prezent ozdobiony suszonymi roślinami.
Kobieta stoi przy stole, trzymając kartkę z napisem „od serca" i wazon Lave z różowymi kwiatami.



Nowoczesna łazienka z wanną, umywalką wiszącą z lustrem i toaletą wiszącą. Podłoga jest wyłożona sześciokątnymi płytkami w kolorach zielonym, różowym i białym.

Kto zapewnia toaletę na placu budowy?

Na większych placach budowy przenośne toalety są zwykle zapewniane przez kierownika budowy lub inwestora. Ale co w przypadku, gdy hydraulicy itp. pracują u Państwa w domu? W każdym razie będzie miło z Państwa strony, jeśli pozwolą Państwo fachowcom korzystać ze swojej toalety. Nie ma jednak takiego obowiązku. 

Dwie filiżanki do kawy Perlemor na stoliku w salonie, w tle częściowo widoczna osoba na kanapie.

Czy fachowcom należy proponować napoje?

To, czy zaproponują Państwo fachowcowi coś do picia, zależy od Państwa gościnności. Nie ma takiego obowiązku. Jednak filiżanka kawy lub szklanka wody może mieć pozytywny wpływ na ogólną atmosferę i motywację. Nie trzeba jednak kupować specjalnych napojów – i nigdy nie należy oferować fachowcowi alkoholu, w końcu pracuje on u Państwa w domu.

Śniadanie z kawą, dżemem i kanapkami na beżowym stoliku kawowym z białymi naczyniami Afina firmy Villeroy & Boch.

Jedzenie dla fachowców i robotników

Z przekąskami jest podobnie jak z napojami. Nie ma obowiązku karmienia monterów w swoim domu. Jeśli jednak mają Państwo czas i chęci, nic nie stoi na przeszkodzie. Zwłaszcza jeśli jest to większy projekt, fachowcy będą zadowoleni ze świeżych bułek podczas przerwy śniadaniowej.

Częste pytania

Jeśli nadal mają Państwo pytania dotyczące sposobu traktowania fachowców, odpowiemy na nie poniżej.

Usługi Villeroy & Boch w celu uzyskania wymarzonej łazienki

Pracownicy Villeroy & Boch pracują przy biurkach w otwartym biurze, a jeden z nich udziela porad za pośrednictwem połączenia wideo.

Villeroy & Boch: Państwa partner od łazienek i wzornictwa

Planują Państwo nową łazienkę i mają pytania dotyczące projektu? Eksperci Villeroy & Boch w dziedzinie projektowania łazienek służą pomocą. Zachęcamy do umówienia się na niezobowiązującą konsultację już teraz.

Umów się teraz!

Wyszukiwarka Villeroy & Boch: profesjonaliści w Państwa okolicy

Nadal szukają Państwo profesjonalnego wykonawcy do remontu łazienki? Za pomocą naszej wyszukiwarki dystrybutorów szybko i łatwo znajdą Państwo doświadczonego specjalistę w swojej okolicy.

Znajdź hydraulika w najbliższej okolicy

Najważniejsze kategorie produktów

  • Sztućce stołowe
  • Karafki
  • Umywalki ścienne
  • Miski WC bezrantowe

Poznaj nasz profesjonalny portal dla wyspecjalizowanych partnerów

Dla profesjonalistów

Śledź nas w mediach społecznościowy

Zmiana ustawień


© Villeroy & Boch Group 2025

  • Ochrona Danych
  • Cookie Policy
  • OWS
  • Stopka redakcyjna
  • Opinie klientów